Om mig

Min bilder
Jag som har denna bloggen arbetar inom barnomsorgen som förskollärare. På min fritid gillar jag scrapbooking, heminredning, trädgård, blommor, fotografera.

fredag 23 september 2011

Nya sovrummet & lilla hallen

I början av sommaren så gick flyttlasset till en större lägenhet med två våningar. Här är den lilla hallen på nedre våningen.
Det är en ganska smal hall men med mycket vitt skapar det ändå ljus och rymd. På väggen hänger ett gammalt fönster som jag satt in speglar i för att ytterligare göra hallen större. Byrån är en gammal furubyrå som jag målat vit och bytt knoppar på från Indiska. Tilda dockan har jag köpt av min vän Moa här på bloggen.

I taket finns det massor av spotlights för att lysa upp.

I det nya sovrummet var det redan plankvägg ovanför sängen, men vi har satt upp Lidingö köksluckor ovanför sängen för att få lite förvaring som saknades.
På sängen har jag kuddar från Textilonnet och från Rusta. Den blåa filten är från Ikea.

På båda sidor om sängen satte vi varsitt högskåp i stället för vanliga garderober.
Tapeterna var redan fina i blått och vit randigt så jag köpte till hissgardiner i vitt och blått. Dessa heter Gustav och kommer från Textilonet.
Taklampan kommer från Clas Ohlson.
Det har varit mycket fixandes under en lång period men det börjar bli klart så småningom.
Trots att vi inte bott här så länge så känns det som hemma redan. Skönt!
Ha nu en skön helg och jag hoppas på gott höstväder.
Nu blommar kärleksörten...

4 kommentarer:

  1. Åhh så fint du har det.
    Önskar dig en riktigt trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har det hemma.
    Ha en bra helg
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så fräscht och vackert du har präglat ert hem med ljusa färger och fina detaljer.
    Suck... vi borde få gjort en grund renovering snart, men det saknas TID!
    Ha en fin helg! /Bea

    SvaraRadera
  4. Vildrosen, Eva-Lena,Bea:
    Tack så mycket!
    Vi hade tur att de flesta rummen var okej med tapeter och golv...:-) Nu är lilla badrummet klart äntligen.
    Ha det gott allihop!/Karin

    SvaraRadera